هیئت روضه الشهدا شهر مریانج

هیئت روضه الشهدا شهر مریانج

محفل بسیجیان و رهروان امام وشهدا
هیئت روضه الشهدا شهر مریانج

هیئت روضه الشهدا شهر مریانج

محفل بسیجیان و رهروان امام وشهدا

(فضیلت زمین )  

 


(حضرت ابى عبداللّه علیه السلام امام صادق ) فرمودند:
زمین کعبه در مقام فخر و بزرگى گفت : (کدام زمین مثل من است ) زیرا خداوند متعال خانه اش را بر پشت من بنا کرده و مردم از هر راه دور
و نزدیک باید متوجه من شوند، و حرم امن خدا قرار
داده شده ام ؟!!
خداوند متعال به سویش وحى کرد و فرمود:
بس کن و آرام بگیر، به عزّت و جلال خودم قسم آنچه را که تو براى خود فضیلت مى دانى در قیاس با فضیلتى که به زمین کربلاء اعطاء نموده ام ، همچون قطره اى نسبت به آب دریا است ، که سوزنى را در آن فرو برند و آن قطره را با خود بر دارند.
اساسا اگر خاک کربلاء نبود این فضیلت هم براى تو نبود و نیز اگر آنچه که این خاک آن را در بر دارد نبود تو را نمى آفریدم و بیتى را که تو به آن افتخار مى کنى خلق نمى کردم . بنابراین آرام بگیر و ساکت باش و متواضع و خوار و نرم باش و (نسبت به زمین کربلا استنکاف و استکبار و طغیانى از خود نشان مده ) و اِلاّ تو را فرو برده و در آتش جهنّم قرارت مى دهم .(2)

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد