هیئت روضه الشهدا شهر مریانج

هیئت روضه الشهدا شهر مریانج

محفل بسیجیان و رهروان امام وشهدا
هیئت روضه الشهدا شهر مریانج

هیئت روضه الشهدا شهر مریانج

محفل بسیجیان و رهروان امام وشهدا

(اولین خاک و آب ) 
(صفوان جمال ) براى ما نقل کرد که :
از امام صادق (علیه السلام ) شنیدم ،که آن حضرت فرمود:
خداوند تبارک و تعالى برخى از زمین ، و آب ها را بر بعضى دیگر تفضیل و برترى داد، پاره اى تفاخر و تکبّر نموده و تعدادى از آنها ستم و تعدى نمودند از این رو آب و زمینى نماند مگر آنکه مورد عقاب الهى قرار گرفت .
زیرا تواضع و فروتنى در مقابل خدا را ترک کردند، حتّى خداوند متعال مشرکین را بر کعبه مسلّط نمود. به زمزم آبى شور وارد کرد و طعمش را فاسد نمود.
(ولى زمین کربلاء و آب فرات اوّلین زمین و اوّلین آبى هستند که خداوند متعال مقدّس و پاکیزه نمود و به آنها برکت داد).
مگر نبوده که زمین ها و آب ها بعضى بر برخى دیگر تفاخر و تکبّر نمودند؟!
زمین کربلاء عرضه داشت : (من زمین خدا بوده که مرا مقدّس و مبارک آفرید، شفاء را در تربت و آب من قرار داد)، هیچ فخرى نکردم ، بلکه در مقابل آن کس که این فضیلت را به من داده فروتن و ذلیل مى باشم ، چنانچه بر زمین هاى دون خود نیز فخر نمى کنم ، بلکه خدا را شکر و سپاس مى کنم .
(پس خداوند متعال بواسطه حسین علیه السلام و اصحابش آن سرزمین را مورد اکرام قرار داد). و در تواضع و فروتنى و شکرش افزود، سپس حضرت ابو عبداللّه علیه السلام فرمودند:
(کسى که براى خدا تواضع و فروتنى کند، حق تعالى او را بلند کند و کسى که تکبّر نماید، وى را پست و ذلیل خواهد نمود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد